10. Reklamacje
Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z Kodeksem Cywilnym (dla osób fizycznych) w celu ochrony konsumenta i Kodeksem Handlowym (dla osób prawnych). Towar przeznaczony do reklamacji można dostarczyć osobiście (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym), wysłać Pocztą Słowacką lub dostarczyć za pośrednictwem firmy kurierskiej lub spedycyjnej na nasz adres Matej Baláž - Streetkolor.sk, Ždiarska 1446/19, 040 12, Koszyce (nie odbieramy towarów reklamacyjnych wysłanych za pobraniem!!!). Reklamowany towar musi być czysty i musi być do niego dołączony dowód zakupu lub jego kopia oraz protokół reklamacyjny z dokładnym opisem wady. W przypadku gdy wymaga tego charakter towaru, wymagamy również kopii dowodu fachowego montażu. Okres reklamacji rozpoczyna się w dniu dostarczenia towaru na nasz adres. W okresie reklamacji nie ma możliwości wypożyczenia klientowi towaru zastępczego.
11. Odstąpienie od umowy kupna
Jeśli kupujący jest osobą fizyczną (zgodnie z ustawą nr 250/2007: osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach przedmiotu swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu) - zamówienie złożone za pośrednictwem sklepu internetowego ma charakter umowy konsumenckiej, która została zawarta przy użyciu środków porozumiewania się na odległość. Zgodnie z § 7 - § 10 ustawy nr 102/2014 Dz.U. kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. Za odbiór towaru uważa się, zgodnie z § 7 pkt 4 ustawy nr 102/2014, towar, który jest odebrany przez konsumenta w momencie, gdy konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, odbierze wszystkie części zamówionego towaru. Jeśli towar jest dostarczany oddzielnie, za odbiór uważa się odbiór ostatniej części przesyłki. Odstąpienie od umowy musi nastąpić u sprzedawcy w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku, musi zawierać wszystkie dane służące do identyfikacji towaru, sprzedawcy i kupującego i musi zostać w wyżej wymienionym terminie dostarczone do siedziby sprzedawcy na koszt i ryzyko kupującego. Konsument jest zobowiązany najpóźniej w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy odesłać towar lub przekazać go sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. Towar nie może być używany i musi być nieuszkodzony. Towar musi zostać dostarczony sprzedawcy w komplecie ze wszystkimi akcesoriami i kopią dowodu zakupu. Koszty zwrotu towaru ponosi kupujący. Towar, który jest przedmiotem odstąpienia od umowy, nie może być wysłany za pobraniem. Po spełnieniu wszystkich powyższych warunków zwrotu towaru, pieniądze za towar zostaną wysłane przelewem na konto, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odstąpienia od umowy. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku produkcji i dostawy towarów specjalnych na życzenie klienta. Nie można zwrócić towarów, które są dozowane objętościowo lub ważone wagowo. Produkty wytwarzane, napełniane, nalewane i mieszane. W przypadku odstąpienia od umowy przez klienta detalicznego, jego ewentualne kolejne zamówienie zostanie wysłane tylko po dokonaniu płatności z góry na nasze konto. W przeciwnym razie zamówienie to może nie zostać zaakceptowane.
Zakup towaru, w którym odbiorcą końcowym jest osoba prowadząca działalność gospodarczą, firma, organizacja / przedsiębiorca, który przy zamówieniu podaje swój NIP, REGON lub numer VAT UE, nie podlega kodeksowi cywilnemu i w tym przypadku nie można jednostronnie odstąpić od umowy sprzedaży. Dotyczy to również towarów, które klient zamawia bez podania danych firmy na adres firmy, a jednocześnie jest oczywiste, że będzie ich używał w pracy (np. odzież ochronna, narzędzia pracy).
W przypadku zwrotu towaru poprzez odstąpienie od umowy kupna przez osobę fizyczną, kupującemu zostanie zwrócona całkowita cena zakupu towaru, w tym koszty wysyłki. W przypadku nieodebrania towaru wysłanego za pobraniem, ewentualne przyszłe zamówienie będzie realizowane tylko po dokonaniu płatności z góry na konto.
12. Możliwość alternatywnego rozwiązania sporu
Konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z żądaniem o naprawienie szkody, jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Jeśli sprzedawca odpowie na żądanie konsumenta odmownie lub w ogóle nie odpowie w ciągu 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o alternatywne rozwiązanie sporu (zwane dalej „ARS”). W drodze ARS można rozstrzygać wyłącznie spory wynikające z umowy między konsumentem a sprzedawcą i spory z tą umową związane, z wyjątkiem sporów, o których mowa w § 1 ust. 4 ustawy nr 391/2015 Dz.U. i sporów, których wartość nie przekracza 20 EUR. Wniosek o wszczęcie ARS składa się do podmiotu ARS zgodnie z § 3 powołanej ustawy, za pomocą przeznaczonej do tego platformy lub formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do powołanej ustawy. Podmiot ARS może zażądać od konsumenta uiszczenia opłaty za wszczęcie ARS, nie więcej jednak niż 5 EUR z VAT. Jeśli do ARS właściwych jest kilka podmiotów, prawo wyboru, do którego z nich złoży wniosek, ma konsument. Oprócz ARS konsument ma prawo zwrócić się do rzeczowo i miejscowo właściwego sądu powszechnego lub polubownego. Platforma do składania wniosków o alternatywne rozwiązanie sporów, za pośrednictwem której konsument może złožiť wniosek o wszczęcie alternatywnego rozwiązania sporu:
Lista podmiotów alternatywnego rozwiązywania sporów znajduje się na stronie Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej: