Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) sprzedającego: Matej Baláž - StreetKolor.sk, Ždiarska 1446/19, Košice 12, 040 12, IČO: 47681705, wpisany do rejestru działalności gospodarczej prowadzonego przez: Okresný úrad Košice - numer wpisu do rejestru działalności gospodarczej: 820-77035 (zwany dalej „sprzedającym”) regulują zgodnie z postanowieniami ustawy nr 40/1965 Zb. („dalej kodeks cywilny”) i ustawy nr 108/2024 Z.z. o ochronie konsumenta przy sprzedaży domowej i sprzedaży wysyłkowej, które regulują wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (zwanej dalej „umową sprzedaży”) zawieranej między sprzedającym a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedającego. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedającego na stronie internetowej 1 umieszczonej pod adresem internetowym www.streetkolor.sk 2 (zwanej dalej „stroną internetową”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwanego dalej „interfejsem internetowym sklepu”).
3
1. Zamówienia dla osób prywatnych
Zamówienie towaru można złożyć za pośrednictwem sklepu internetowego, e-mailem lub telefonicznie pod numerem 0915 422 332 (również SMS).
2. Zamówienia dla firm
W przypadku, gdy żądasz faktury wystawionej na firmę, Twoje zamówienie musi mieć formę pisemną, musi zawierać pełną nazwę firmy, dokładny adres firmy, numer NIP, numer REGON i imię i nazwisko osoby zamawiającej. Zamówienie dla firm jest wiążące z chwilą jego przyjęcia z Twojej strony i nie można od niego jednostronnie odstąpić. Jeśli jako firma wybierzesz metodę płatności z góry na nasze konto bankowe, a płatność ta nie zostanie zaksięgowana na naszym koncie w ciągu 7 dni kalendarzowych, towar zostanie wysłany automatycznie za pobraniem. Powstałe w ten sposób koszty zostaną doliczone do końcowej kwoty faktury (koszt wysyłki + pobranie), co znajdziesz w punkcie 5.1.
3. Termin dostawy zamówionego towaru
Wszystkie nasze przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD PARCEL lub GLS PARCEL. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone. Jeśli zamówiony towar znajduje się na magazynie w Republice Słowackiej, czas jego dostawy wynosi zazwyczaj od 24 do 72 godzin. Jeśli towar musi zostać zamówiony u producenta, a ten ma go na stanie, czas dostawy wynosi zazwyczaj od 3 do 10 dni roboczych. Jeśli towaru nie ma na stanie ani u producenta i konieczne jest jego wyprodukowanie, czas dostawy zostanie podany klientowi indywidualnie. Streetkolor.sk zastrzega sobie prawo do zmiany terminu dostawy towaru, który nie jest w magazynie w momencie składania zamówienia, dostawa towaru nastąpi najpóźniej w ciągu 30 dni od daty złożenia zamówienia. Terminy dostawy mają jedynie charakter informacyjny, a zatem nie są wiążące i podlegają odrębnemu potwierdzeniu zamówienia.
4. Zamówienia towarów ekskluzywnych (specjalnych) - produkowanych, napełnianych, nalewanych, mieszanych
Przy zamawianiu towarów ekskluzywnych lub specjalnych, produkowanych lub modyfikowanych specjalnie na życzenie klienta, kupującemu może zostać wystawiona faktura na 15% (jako zaliczka) końcowej ceny zamówionego towaru. Jeśli zamówienie zostało już przetworzone, a towar wyprodukowany, klient nie może odstąpić od zamówienia. Jeśli klient zamawia ilość mniejszą niż 500 ml, do kwoty zamówienia doliczana jest kwota za opakowanie zastępcze (butelka, kubek itp.) w wysokości 0,50 EUR. Jeśli klient wybierze jednocześnie płatność przelewem, jest zobowiązany poczekać na wystawienie nowej faktury zaliczkowej. Zostanie ona wysłana e-mailem w ciągu 12 godzin od złożenia zamówienia. W przypadku odstąpienia klienta od zamówienia i wzajemnego porozumienia zaliczka nie podlega zwrotowi, jeśli towar został już wyprodukowany.
4.1. Zamówienia towarów ekskluzywnych (specjalnych) ponadgabarytowych - promienniki KRAUSS, HECKMANN, IWATA, Rampy najazdowe KolorTech
Przy zamawianiu towarów ekskluzywnych lub specjalnych, ponadgabarytowych w ramach SK, klientowi naliczana jest standardowa kwota transportu zgodnie z punktem 5 niniejszych warunków handlowych. Przesyłki ponadgabarytowe są transportowane wyłącznie ze względu na większą wagę towaru, większy rozmiar i charakter towaru, transportem paletowym GEIS PARCEL. Do zakupionego towaru ponadgabarytowego mogą być naliczane dopłaty wagowe. Te dopłaty wagowe są podane bezpośrednio w szczegółach produktu. Jeśli dopłata wagowa nie jest podana w szczegółach produktu, nie będzie naliczana. Dopłata wagowa jest naliczana tylko raz za całe zamówienie (również za więcej sztuk tego samego towaru). W przypadku nieuzasadnionego nieodebrania przesyłki, klientowi zostanie naliczona pełna cena transportu nieodebranej przesyłki do klienta, w tym ewentualna dopłata wagowa.
4.2. Zamówienia towarów ekskluzywnych (specjalnych) - produkowanych, napełnianych, nalewanych, mieszanych - FARBY NA ŻYCZENIE KLIENTA
Produkcja towarów ekskluzywnych lub specjalnych - farb, ewentualnie modyfikowanych specjalnie na życzenie klienta odbywa się wyłącznie na podstawie dostarczonych dokumentów i informacji od kupującego. Kupujący jest zobowiązany podać dokładne dane do produkcji farby (np.: kod koloru, numer koloru, marka, model, rok produkcji, próbka koloru itp.). Nie ponosimy odpowiedzialności za błędne - nieprawidłowe dane od klienta i wynikającą z nich produkcję farby zgodnie z dostarczonymi danymi. Jeśli zamówienie zostało już przetworzone, a towar wyprodukowany, klient nie może odstąpić od zamówienia. Minimalna ilość produkcyjna i wydawana farby to 500 ml. Mniejsze zamówienia nie będą akceptowane i zostaną automatycznie usunięte z zamówienia. W przypadku odstąpienia klienta od zamówienia i wzajemnego porozumienia zaliczka nie podlega zwrotowi, jeśli towar został już wyprodukowany.
4.3. Prezenty do zamówionego towaru gratis
Jeśli na stronie internetowej podany jest prezent do konkretnego produktu, klient otrzyma go automatycznie wraz z dostarczonym towarem. Na ten prezent nie obowiązuje 24-miesięczna gwarancja. Jeśli jest to promocja terminowa lub przedświąteczna na prezent do całych zakupów, klient otrzyma go automatycznie wraz z dostarczonym towarem. Na ten prezent nie obowiązuje 24-miesięczna gwarancja. Jeśli w trakcie trwania jakiejkolwiek promocji "prezent gratis" dojdzie do wyczerpania - rozdania - wyprzedania przedmiotów prezentowych, klient traci prawo do danego prezentu. Ten prezent nie jest dosyłany dodatkowo. Po uzgodnieniu możemy ten prezent - po ponownym wprowadzeniu do magazynu - wysłać z Twoim najbliższym zamówieniem. Zamówienia złożone na osoby fizyczne i prawne - przedsiębiorców i firmy nie uprawniają do otrzymania prezentu gratis i są wyłączone z tej promocji.
5. Dostawa towaru
Koszt dostawy towaru ponosi kupujący przy zamówieniu do 150 EUR. Koszt dostawy jest wliczony w cenę towaru, czyli jest darmowy, ale tylko przy zamówieniu powyżej 150 EUR i jednoczesnej płatności z góry. W przypadku zamówienia towaru o niższej wartości całkowitej niż 150 EUR, naliczamy opłatę pocztową zgodnie z poniższą tabelą.
Wartość towaru:
5.1. Płatność za pobraniem:
Wartość zamówienia | Kwota wysyłki wraz z pobraniem i opłatą za pakowanie |
0 EUR - 300 EUR | 5 EUR |
> 300 EUR | wysyłka gratis w ramach SK |
5.2. Płatność z góry:
Wartość zamówienia | Kwota wysyłki wraz z opłatą za pakowanie |
0 EUR - 150 EUR | 4,00 EUR |
> 150 EUR | wysyłka gratis w ramach SK |
W przypadku, gdy w opisie towaru podana jest cena z wliczoną dostawą, klient nie płaci za dostawę. Wszystkie nasze przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD PARCEL / GLS PARCEL. Jeśli wartość zamówionego towaru przekracza 150 EUR, przesyłka jest ubezpieczona.
5.3. Dostawa za granicę
Dostawa do CZ:
< 50 EUR - 6,00 EUR
> 50 EUR - 8,00 EUR
Pobranie do CZ jest płatne 2,00 EUR.
Dostawa do krajów UE (z wyjątkiem CZ) jest następująca i jest możliwa wyłącznie przy płatności z góry na konto bankowe lub konto PayPal.
Podział według wagi:
0,00 kg - 3,99 kg - 25,00 EUR
4,00 kg - 9,99 kg - 33,00 EUR
10,00 kg i więcej kg w zależności od rodzaju towaru - ostateczna kwota kosztów wysyłki zostanie podana dodatkowo w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia, w zależności od kraju dostawy w UE, rodzaju towaru (paczka, paleta) i wagi towaru.
6. Metody płatności za towar
Klient może wybrać jedną z następujących metod płatności za zamówiony towar:
A. płatność gotówką przy odbiorze towaru
B. płatność z góry - przelewem na nasze konto w VÚB Banka
C. płatność kartą MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron przy zakupie
D. płatność za pośrednictwem konta PayPal z góry
E. płatność za pośrednictwem Home Credit - zakupy na raty
F. pobranie - płatność przy odbiorze listonoszowi lub kurierowi
7. Parametry techniczne dostarczanego towaru
Parametry techniczne towaru podane w informacjach w sklepie internetowym mogą w niektórych przypadkach nieznacznie różnić się od danych rzeczywistych, zwłaszcza w przypadku, gdy producent dokonał ich modyfikacji - wprowadzenie nowszego modelu - serii, lub gdy zostały one błędnie podane przez samego producenta towaru.
7a. Montaż dostarczonego towaru
Montaż towaru musi być wykonany przez wykwalifikowanego instalatora, serwis lub osobę posiadającą wystarczające doświadczenie w montażu danego towaru. W przypadku, gdy towar został zamontowany nieprawidłowo, istnieje ryzyko odrzucenia ewentualnej reklamacji przez producenta produktu.
8. Odbiór towaru
Zamówiony towar dostarczamy wyłącznie za pośrednictwem firmy kurierskiej GEIS/DPD PARCEL lub GLS. Przy odbiorze towaru należy dokładnie sprawdzić (ilość i jakość towaru, parametry techniczne, akcesoria). Każde uszkodzenie lub brakujące części klient jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić kurierowi, który dostarczył towar. Późniejsze reklamacje dotyczące ilości i specyfikacji dostarczonego towaru mogą nie zostać uznane z powodu braku protokołu szkody. Wysyłane przez nas przesyłki są prawidłowo zapakowane i sprawdzone.
9. Gwarancja 24 miesiące
Producent/sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wady produkcyjne i materiałowe zgodnie z postanowieniami Kodeksu Cywilnego przez okres 24 miesięcy od daty zakupu produktu. Gwarancja nie obejmuje wad spowodowanych nieautoryzowaną ingerencją, w wyniku użycia towaru do celów innych niż te, do których jest przeznaczony, niewłaściwego przechowywania, uszkodzeń mechanicznych, które nie są spowodowane zużyciem przy normalnym użytkowaniu, narażeniem produktu na nadmierne obciążenia, klęskami żywiołowymi. Do celów gwarancji służy dowód (faktura) wystawiony przy zakupie produktu zawierający imię i nazwisko, adres i opis zakupionego towaru.
Gwarancja i jej warunki, w przypadku gdy odbiorcą końcowym jest firma, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, spółka handlowa, podlegają przepisom Kodeksu Handlowego, a okres gwarancji wynosi w tym przypadku 6 miesięcy od daty zakupu i dostawy towaru. Do celów gwarancji służy dowód (faktura) wystawiony przy zakupie produktu zawierający nazwę firmy sprzedającego, numer NIP, siedzibę i informacje o sprzedanym towarze.
10. Reklamacje
PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - Pobierz tutaj
Reklamacje podlegają Kodeksowi Cywilnemu (dla osób fizycznych) w celu ochrony konsumenta i Kodeksowi Handlowemu (dla osób prawnych). Towar przeznaczony do reklamacji można dostarczyć osobiście (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym), wysłać Pocztą Słowacką bezpośrednio na adres lub dostarczyć za pośrednictwem firmy kurierskiej lub spedycyjnej na nasz adres Matej Baláž - Streetkolor.sk, Ku Hájovni 2, 04016, Koszyce (nie odbieramy towarów reklamacyjnych wysłanych za pobraniem!!!). Reklamowany towar musi być czysty i musi być do niego dołączony dowód zakupu lub jego kopia oraz protokół reklamacyjny z dokładnym opisem wady. W przypadku gdy wymaga tego charakter towaru, wymagamy również kopii dowodu fachowego montażu. Okres reklamacji rozpoczyna się w dniu dostarczenia towaru na nasz adres. W okresie reklamacji nie ma możliwości wypożyczenia klientowi towaru zastępczego.
11. Odstąpienie od umowy kupna
Jeśli kupujący jest osobą fizyczną (zgodnie z ustawą nr 250/2007: osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach przedmiotu swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu) - zamówienie złożone za pośrednictwem sklepu internetowego ma charakter umowy konsumenckiej, która została zawarta przy użyciu środków porozumiewania się na odległość. Zgodnie z § 14 ustawy nr 108/2024 Dz.U. kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. Odstąpienie od umowy musi nastąpić w formie pisemnej, musi zawierać wszystkie dane służące do identyfikacji towaru, sprzedawcy i kupującego i musi zostać w wyżej wymienionym terminie dostarczone wraz z towarem do siedziby sprzedawcy na koszt i ryzyko kupującego. Towar nie może być używany i musi być nieuszkodzony. Towar musi zostać dostarczony sprzedawcy w komplecie ze wszystkimi akcesoriami i kopią dowodu zakupu. Po spełnieniu wszystkich powyższych warunków zwrotu towaru, pieniądze za towar zostaną wysłane kuponem lub przelewem na konto, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odstąpienia od umowy. Koszty zwrotu towaru ponosi kupujący. Towar, który jest przedmiotem odstąpienia od umowy, nie może być wysłany za pobraniem. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku produkcji i dostawy towarów specjalnych na życzenie klienta. Nie można zwrócić towarów, które są dozowane objętościowo lub ważone wagowo. Produkty wytwarzane, napełniane, nalewane i mieszane. W przypadku odstąpienia od umowy przez klienta detalicznego, jego ewentualne kolejne zamówienie zostanie wysłane tylko po dokonaniu płatności z góry na nasze konto. W przeciwnym razie zamówienie to może nie zostać zaakceptowane.
Zakup towaru, w którym odbiorcą końcowym jest osoba prowadząca działalność gospodarczą, firma, organizacja / przedsiębiorca, który przy zamówieniu podaje swój NIP, REGON lub numer VAT UE, nie podlega kodeksowi cywilnemu i w tym przypadku nie można jednostronnie odstąpić od umowy sprzedaży. Dotyczy to również towarów, które klient zamawia bez podania danych firmy na adres firmy, a jednocześnie jest oczywiste, że będzie ich używał w pracy (np. odzież ochronna, narzędzia pracy).
W przypadku zwrotu towaru poprzez odstąpienie od umowy kupna przez osobę fizyczną, kupującemu zostanie zwrócona całkowita cena zakupu towaru, w tym koszty wysyłki. W przypadku nieodebrania towaru wysłanego za pobraniem, ewentualne przyszłe zamówienie będzie realizowane tylko po dokonaniu płatności z góry na konto.
12. Możliwość alternatywnego rozwiązania sporu
Konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z żądaniem o naprawienie szkody, jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Jeśli sprzedawca odpowie na żądanie konsumenta odmownie lub w ogóle nie odpowie w ciągu 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o alternatywne rozwiązanie sporu (zwane dalej „ARS”). W drodze ARS można rozstrzygać wyłącznie spory wynikające z umowy między konsumentem a sprzedawcą i spory z tą umową związane, z wyjątkiem sporów, o których mowa w § 1 ust. 4 ustawy nr 391/2015 Dz.U. i sporów, których wartość nie przekracza 20 EUR. Wniosek o wszczęcie ARS składa się do podmiotu ARS zgodnie z § 3 powołanej ustawy, za pomocą przeznaczonej do tego platformy lub formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do powołanej ustawy. Podmiot ARS może zażądać od konsumenta uiszczenia opłaty za wszczęcie ARS, nie więcej jednak niż 5 EUR z VAT. Jeśli do ARS właściwych jest kilka podmiotów, prawo wyboru, do którego z nich złoży wniosek, ma konsument. Oprócz ARS konsument ma prawo zwrócić się do rzeczowo i miejscowo właściwego sądu powszechnego lub polubownego.
Platforma do składania wniosków o alternatywne rozwiązanie sporów, za pośrednictwem której konsument może złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego rozwiązania sporu:
Lista podmiotów alternatywnego rozwiązywania sporów znajduje się na stronie Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej:
13. Ochrona danych osobowych
Operator strony www.streetkolor.sk oświadcza, że wszelkie dane osobowe, które pozyska od klientów, nie zostaną udostępnione osobom trzecim i będą wykorzystywane wyłącznie na potrzeby własne. Wyjątkiem jest, w przypadku wyboru sposobu dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, podanie niezbędnych danych zewnętrznemu przewoźnikowi w celu doręczenia przesyłki. Jednocześnie klient wyraża zgodę na sporadyczne przesyłanie informacji e-mail o nowościach lub promocjach prowadzonych przez portal www.streetkolor.sk, www.maxikolor.sk i www.plastikolor.sk, www.devilbisseu.sk. Zgodę tę klient potwierdza zaznaczając pole "Zgoda na przesyłanie informacji e-mailem", które znajduje się przy składanym zamówieniu. W przypadku, gdy klient nie zaznaczy tego pola, nie będzie otrzymywał informacyjnych e-maili.
W pełni szanujemy prywatność swoich klientów, jednak do realizacji zamówienia potrzebujemy niektórych danych osobowych, które będą wykorzystane wyłącznie do wysyłki zamówionego towaru i do komunikacji z klientem. W przypadku, gdy nie chcesz, aby Twoje dane osobowe były przechowywane w naszej bazie danych, możesz zamówić towar telefonicznie lub podać w "Uwagach do zamówienia" prośbę o ich usunięcie zaraz po realizacji zamówienia.
Operator sklepu internetowego www.streetkolor.pl postępuje z danymi osobowymi swoich klientów, uzyskanymi podczas rejestracji przy tworzeniu konta klienta, zgodnie z "Ustawą nr 122/2013 Z.z. o ochronie danych osobowych".
Z powyższej ustawy wynika również obowiązek nieudostępniania pozyskanych danych osobowych osobom trzecim. Wyjątkiem jest, w przypadku wyboru sposobu dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, podanie niezbędnych danych zewnętrznemu przewoźnikowi w celu doręczenia przesyłki.
Zgodnie z § 28 lit. e) i f) ww. ustawy, operator sklepu internetowego www.streetkolor.sk jednocześnie zobowiązuje się, że na życzenie klienta niezwłocznie usunie jego dane osobowe z bazy danych sklepu internetowego.
14. Postanowienia końcowe
Kupujący oświadcza, że przed złożeniem zamówienia zapoznał się z warunkami sprzedaży, ogólnymi warunkami handlowymi sprzedawcy i regulaminem reklamacji oraz że się z nimi zgadza.
Operator sklepu internetowego www.streetkolor.sk oświadcza, że wszelkie dane osobowe, które pozyska od klientów, nie zostaną udostępnione osobom trzecim i będą wykorzystywane wyłącznie na potrzeby własne, jednocześnie wyraża zgodę na sporadyczne przesyłanie informacji e-mail o nowościach lub promocjach prowadzonych przez portal streetkolor.pl.
Warunki handlowe są ważne i wiążące od dnia ich opublikowania na stronie internetowej sprzedawcy i można się z nimi zapoznać również w siedzibie sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich odwołania, zmiany, modyfikacji lub zastąpienia nowymi według własnego uznania, z zastrzeżeniem, że do zawartych umów stosuje się warunki handlowe obowiązujące w momencie zawarcia umowy sprzedaży.
Warunki handlowe w niniejszym brzmieniu zostały opublikowane i obowiązują od 01.07.2024 i będą miały zastosowanie do zamówień dostarczonych sprzedawcy za pośrednictwem portalu zakupowego po tej dacie.
Niniejsze warunki handlowe obowiązują od 01.07.2024 do 31.12.2024.